بیتسو جایگزین سایت های دانلود تورنت خارجی

ایده راه اندازی سیستم   دانلود تورنت   به زمانی برمیگردد که برای دانلود تصاویر استوک مجدد به تورنت مراجعه کردم. برای اولین بار بجای نصب نرم افزارهای معمول دانلود تورنت مثل bittorrent از سایت های دانلود تورنت خارجی استفاده کردم که تورنت را بجای من دانلود میکردند و لینک مستقیم دانلود ایجاد میکردند و متوجه شدم بسیاری از هموطنان من نیز از این سایت ها برای دانلود تورنت استفاده میکنند. این سایت ها محدودیت هایی برای کاربران رایگان خود داشتند که سبب میشد کاربران حرفه ای تر اکانت خریداری کنند ولی من نمیتوانستم بصورت مستقیم اکانت خریداری کنم.

سایت مشابهی در ایران چنین سرویس ای برای دانلود تورنت ارائه نمیکرد. سایت هایی بودند که برای دانلود از سرویس های اشتراک فایل راه اندازی شده بودند و قابلیت دانلود تورنت هم داشتند اما این سایت ها نیز تعرفه خود را براساس مقدار دانلود طرح ریزی کرده بودند و درعمل برای دانلود تورنت چندان بصرفه نبود. درحالیکه در سایت های خارجی دانلود تورنت از محدودیت حجم دانلود استفاده نمیشد و کاربر میتوانست هرمقدار دانلود داشته باشد و محدودیت صرفا برمبنای فضای دیسک استفاده شده و تعداد تورنت فعال محاسبه میشد.

در این شرایط بود که تصمیم به راه اندازی  سیستم دانلود تورنت  گرفتم و پروژه  بیتسو  را شروع کردم. سیستمی تحت وب برای دانلود تورنت با قابلیت هایی که سایت های خارجی به کاربرانشان ارائه میکردند. قابلیت هایی از جمله اطلاع رسانی تکمیل شدن تورنت از طریق ایمیل، زیپ کردن فایل های تورنت، مشاهده فیلم های تورنت بصورت آنلاین، انتقال فایل های تورنت به سرور دیگر و … همه اینها سبب میشد کاربر تورنت پهنای باند اش را کمتر مصرف کند و این مزیت خیلی خوبی نسبت به شیوه سنتی دانلود تورنت و نصب نرم افزارهای معمول تورنت بود.

از ابتدای راه اندازی سیستم از روش های مختلفی برای پیاده سازی   سیستم دانلود تورنت  استفاده شد که در این مسیر با مشکلاتی نیز روبرو شدم. درنهایت از زبان JavaScript و پلتفرم nodejs برای پیاده سازی سیستم استفاده کردم. صفحه اصلی با زبان فارسی طراحی شد ولی پنل کاربری با زبان انگلیسی ایجاد شد و با پایدار شدن سیستم و رفع نواقص آن کم کم شروع به ایجاد صفحات معرفی سیستم بصورت انگلیسی زبان کردم. هدفم از اینکار جذب مشتریان غیرایرانی بود. از سیستم پرداخت bitcoin برای پرداخت کاربران خارج از ایران استفاده کردم و بخاطر تحریمها هنوز نتوانستم رویه های پرداخت دیگری از جمله paypal برای دریافت هزینه ها استفاده کنم.

در ابتدای راه اندازی  بیتسو  از سرور مجازی برای دانلود تورنت استفاده می شد و الان با توجه به استقبال خوب کاربران ایرانی، دانلود تورنت روی سرور اختصاصی و در یکی از بهترین دیتاسنترها سرویس دهی میشود بنحوی که کاربران ایرانی در زمان دانلود لینک مستقیم تورنت ها با افت سرعت مواجه نمیشوند.

الان هم کماکان درحال بروزسانی و ارتقای سیستم دانلود تورنت هستم و درپی ایجاد روبات تلگرام با قابلیت دانلود تورنت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *