ترکرهای خصوصی تورنت چیست؟

اگر شما هم از تورنت برای دانلود فایل استفاده کرده باشید حتما اسم ترکرهای خصوصی یا شبکه‌های خصوصی تورنت را شنیده اید. و برایتان این سوالها پیش آمده که

  • ترکرهای خصوصی تورنت چیست و چکونه می‌توان از آنها تورنت دانلود کرد؟
  • تفاوت ترکرهای خصوصی و عمومی تورنت در چیست؟
  • چرا ترکرهای خصوصی بوجود آمد؟

ترکرهای خصوصی سایت‌هایی هستند که برخلاف ترکرهای عمومی تورنت، برای دسترسی به تورنت‌های آن می‌بایست ابتدا ثبت نام کرد. هرکاربر عضو می‌بایست قوانین سایت را رعایت کند که از جمله این قوانین نرخ آپلود و دانلود هستش. درواقع شما می‌بایست بعد از دانلود تورنت، تورنت را حذف نکنید و اجازه دهید که دیگر کاربران هم به همان میزان از شما دانلود داشته باشند.

سرعت دانلود بالاتر، فایل‌های با کیفیت تر و گروه پشتیبان بررسی کننده فایل‌ها از جمله مزیت‌های ترکرهای خصوصی تورنت هستش.

این سایت‌ها بنام ترکرهای خصوصی تورنت شناخته میشود چونکه آنها تعیین میکنند چه افرادی می‌توانند از سایت استفاده کنند و استفاده از آن‌ها برای همه مجاز نیست.

استفاده از ترکرخصوصی تورنت خیلی خوب است اما قوانین خاص خود را هم دارد که رعایت این قوانین همیشه ساده نیست. باید یادآوری کنم که استفاده از ترکرهای خصوصی برای دانلود تورنت مناسب همه افراد نیست.

برای ورود و ثبت نام در این سایت‌ها شما نیاز به دعوتنامه دارید یعنی یکی از اعضای قدیمی سایت می‌بایست برای شما دعوتنامه ارسال کند.

کلمه خصوصی دقیقا به چه معناست؟

برای یادآوری باید گفت تورنت ترکر (Torrent Tracker) یک سرور است که ارتباط بین دانلودکننده‌ها و آپلودکننده‌های تورنت را مدیریت می‌کند. مشخصه ترکرهای خصوصی اینه که فقط اعضا می‌توانند به آن متصل شوند برخلاف Rarbg یا PirateBay که همه می‌توانند تورنت‌های آنها را جستجو و دانلود کنند.

برای استفاده از ترکرهای خصوصی بعد از ثبت نام میبایست قوانین آنها رعایت شود از جمله این قوانین میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

قوانین مربوط به نسبت آپلود/دانلود تورنت:

شما می‌بایست در زمان استفاده از ترکرخصوصی بتوانید نسبت معینی از آپلود/دانلود را رعایت کنید. بنابراین شما دیگه نمی‌توانید تنها تورنت را دانلود کنید و سپس آنرا حذف کنید بلکه می‌بایست سید کنید تا دیگران هم بتوانند از شما دانلود کنند. بعضی از سایت‌ها اگر نسبت آپلود/دانلود مناسبی نداشته باشید اکانت شما را حذف می‌کنند.

قوانین مربوط به دعوت دیگران به سایت:

شما مسئول عملکرد افرادی که دعوت کرده اید هم خواهید بود. اگر این افراد به گروه لطمه بزنند و قوانین را رعایت نکنند ممکن است برای اکانت شما هم مشکل بوجود بیاید.

قوانین مربوط به آپلود فایل‌ها:

اگر شما فایل در سایت آپلود کنید، این فایل باید حداقل‌هایی از لحاظ کیفیت، فرمت و اطلاعات تکمیلی داشته باشد. به همین دلیل است که ترکرهای خصوصی دارای دسته بندی‌های دقیق تر و کیفیت بالاتر فایل‌ها می‌باشند.

اگر می‌خواهید از ترکرهای خصوصی تورنت دانلود کنید می‌توانید از سرویس دانلودر تورنت بیتسو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *